.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برای پرافتخارترین مقطع تاریخ ایران
سید قاسم یاحسینی

سید قاسم یاحسینی پژوهشگر و نویسنده ادبیات پایداری به مناسبت هفته "دفاع مقدس" طی یادداشتی برای «فردا» ایران اسلامی را بعد از سالها مزاحمت بیگانگان، همچنان قدرتمند در خاورمیانه و آسیا می‌داند.

وی در این یادداشت می‌نویسد: هشت سال دفاع مقدس بدون تردید یکی از پرافتخار ترین مقاطع تاریخ انقلاب و تاریخ معاصر ایران به شمار می رود. هر اندازه که زمان سپری می‌شود و تعصب و جهل فرو می‌نشیند عظمت و ابهت کاری که مردم ایران در طول این هشت سال انجام دادند نمایانتر می‌شود.

مردمی که تازه انقلاب کرده بودند و لودرها و بردوزلها را برداشته و به روستاها برده بودند تا در قالب "جهاد سازندگی " کشور ویران و ستم زده شاهی را آباد کنند در گرماگرم انقلاب و کار و تلاش بودند که همسابه غربی ما و رهبر نانجیبش به طمع افتاد و از فروپاشی نظام سلطنت و تضعیف ارتش ایران استفاده کرد و به ایران یورش برد.

اما جماعت ایران و ایرانی از عرب و کرد و ترک گرفته تا فارس و بلوچ همه زندگی و کار روزمره را رها کرده و به جبهه شتافت تا از این گربه ملوس که ایران نام دارند پاسداری کند و حسرت حتی یک وجب خاک وطنش را نیز بر دل دشمن بنهد.

جوان ایرانی آن بلدوزرها و لودرها را از روستاها برداشت و به مرز برد تا برای برادر رزمنده‌اش سنگر بسازد و مادر در خانه نشست و برای فرزندانش پدری و مادری کرد تا شوهرش با خیالی راحت از خانه و کاشانه‌اش دفاع کند.

در طول سالهای جنگ تحمیلی زنان و مردان به یک اندازه برای حفظ ایران اسلامی تلاش کردند. تلاش رزمندگان مرد به حمدا... بسیار پررنگ مطرح شد اما مظلومیت زن ایرانی که نیمه پنهان جنگ می‌باشد هنوز به واکاوی‌های بسیاری نیاز دارد که باید توسط خود بانوان گفته و روایت شود.

بهرحال آلامه هشت سال جنگ تحمیلی با تمام فراز و نشیبها، تلخی‌ و شیرینی‌ها، ندانم کاری‌ و تعلق‌گری‌ها جز درخشانترین قطعات تاریخ ایران ما می‌باشد.

ایران تا ایران است و ایرانی تا وطنش را دوست دارد خاطره غرورآفرین هشت سال دفاع مقدس در ذهنها باقی خواهد ماند.

آن هشت سال با همه تلخیها سپری شدند اما ابران وارث افتخاری شد که می‌‌تواند همیشه به آن ببالد.

ما در این جنگ، هزاران نفر از عزیزترین جوانان و پیران خود را از دست دادیم. هنوز هم در مترو، اتوبوس و خیابان میانسالهایی را می بینیم که یک یا دو پایشان را در جبهه برروی مینها جا گذاشته‌اند و سالهاست که ویلچر‌نشین هستند اما با وجود تمام همه این تلخیها شادمانیم که حتی دم این گربه ملوس از آن جدا نشد.

این گربه مثل سالهای قبل از جنگ آرام و خوشخواب در آسیا و خاورمیانه خوابیده و همچنان پرابهت و قدرتمند است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.